Wednesday, December 2, 2009

aku rasa. aku tulis.

aku tak tahu apa aku harus bangun
dan terus lari
dan terus menangis
dan terus menjerit segala rukah
aku tak tahu

walaumanabilapun sekali,
aku sedar.
aku tidak mungkin selesaikan semua dengan berlari.

tapi, di sini baringnya aku
aku cuba berlari
dalam mata aku yang pejam

aku lari. sekuat laju gagah yang mungkin..
kaki aku menongkah
selaju yang bisa
sejauh yang bisa
aku gigihkan usaha.

kau nampak?
apa yang aku nampak? nampak?

kosong.
tiada apa-apa di depan. kosong

aku cuba bermain dengan emosi
aku cuba bermain dengan ilusi
aku cuba mempenetrasi ke fantasi

bodoh. mana mungkin.

kenapa semua makin pudar
makin kusam
aku tak dapat melihat. dengan jelas.

aku rebah, di sini.
rebah dalam maya yang lansung hilang terus semangat aku.
aku rebah.
hanya menanti
menanti dan mencari kekuatan aku
supaya aku bisa bangun dari sungkur ini..

cuma kancah hati aku
yang rasa..
cuma bebola mata aku
yang rasa..
kepenatan ini. kelelahan ini.
aku sudah habis keringat.
kering kontang.

kalau saja aku bisa jerit semua isi kepalaku ini.
kalau saja aku bisa muntahkan semua rasa dalam hati ini.

tapi, aku,
belum ada kekuatannya.


~keluar

No comments:

Post a Comment