Tuesday, May 12, 2009

budi bahasa budaya kita. tak gitu?



BUZZ!!!


mamat muka orang minyak: (gelak terbaring-baring)

aku: (muka tanda tanya)

aku: pasaipa ngn ang?

mamat muka orang minyak: unk msok form 6 ak?!

aku: masokla.

BUZZ!!!

aku: apa yg lawak sgt?

mamat muka orang minyak: skolah mna?!

BUZZ!!!

mamat muka orang minyak: (senyum nampak gigi)

aku: aq tnya td ang x reti jwb ka?

aku: apa yg lwk?

mamat muka orang minyak: x dak pa aih..

mamat muka orang minyak: muka unk bullll

mamat muka orang minyak: aaatt

mamat muka orang minyak: haha

aku: oe

aku: gelak kat muka aq la?

aku: muka ang tepi ne lg pelik.

aku: xnmpk mcm muka

BUZZ!!!

mamat muka orang minyak: kureng!

mamat muka orang minyak: kureng ajer!

aku: ha pndy ckp kat org. ang ada cermin ak kat uma?

aku: duk kata kat org mcm la dri tu elok sgt

mamat muka orang minyak: RILEKS LA MAK CIK

mamat muka orang minyak: (gelak terbaring-baring)

BUZZ!!!

aku: wtvr

mamat muka orang minyak: AYOOoO.

mamat muka orang minyak: RILEKS LA EK..

aku: knai aq pown dak. dukbt ckp lebey2.

mamat muka orang minyak: aku mnx maaf.

aku: ang tu yg patot rilek

mamat muka orang minyak: hehe'

aku: kita x knai, so kna ada adab

aku: taw?

mamat muka orang minyak: yea saya..

mamat muka orang minyak: OK



ini dialoq antara aq dengan seorang mamat di ym.
silap banyak. mood aq pown belom oke. kau plak cari pasal.

satunya, aq tak kenal mamat neh. cuma sekadar terserempak di gig. SEKALI SAHAJA. N IT WAS LYKE DECADES AGO!

duanya, muka sendiri macam bangunan belom sempat siap tapi dah roboh berkecai, nak mengata orang plak.

tiganya, itu bukan melawak. melawak tidak sekasar itu.

empatnya, budi bahasa budaya kita. jaga adab dengan orang yang baru kita kenal, tak kenal, mahupun setahun jagung usianya perkenalan itu.

limanya, mulut aq lagi macam paria. so jangan cari pasal dengan aq. aq tak kacau hidup kau kan?

enamnya, aq tak expose real id kau. so, learn by mistakes.


macam celaka.

p/s - yang buzz banyak-banyak tu, semuanya bukan aq. dan saiz font yang diberikan adalah yang sebenar.

~keluar

4 comments:

  1. omg nadia...
    i ask u not to layan dat jerk kan?
    hurmmm... dont be such a emoyish laa...
    relax sudaaa... mOod kasi okay..
    kalo syg aku tunjuk apa??
    t***K kan ??? hahah!!

    ReplyDelete
  2. ehe aq x dapat nak bendung rasa maki2
    dah cukop xboley maki yang ewal ceramah
    aq lpas kat mamaat neh.
    dya pown paria. sapa suro.

    oke. nty aq tnjok.
    ari2 aq tnjok.
    hahha

    ReplyDelete
  3. hahaha.
    pasti muka dia mendung kan?
    ;)
    i kena baca 3 kali br dapat paham.
    ;)
    ni y nk kena blajar lorat utara nih.
    *semangaT*

    ReplyDelete
  4. hahha ea. bag0s
    i b0ley ttr u.
    afta skewl. hahha

    ReplyDelete