Tuesday, April 21, 2009

kosong

humm
hari-hariku kian kosong. semakin kosong
humm aq baru selesai meng-post satu post.
satu tag kejadahan yabng tidak kufahami. tapi, macam seronok. ku post kan saja.

hummph.. aq sangat buhsan. dengan situasi-situasi yang tidak ku undang, ku rasa marah dengan diri. ku rasa marah. marah sangat. ingin ku hempuk semua yang disekeliling. tibai semua yang ada.
sabar nad. sabar. tak lama. seketika saja lagi. semua akan terungkai. semua akan selesai.
aq di sini, bukan untuk mengadu nasib. bukan untuk meminta simpati kamu. aq hanya mencoretkan apa yang dirasakan ingin ku coret.

semalam, aq ada berjumpa dengan rakan-rakan dari sekolah rendah ku liana.fetty.eazy, SK PERMATANG TO' JAYA.. xkan ku lupakan. walau hanya setahun. memori yang dikaut bersama, cukup indah. pagi-pagi, abah kejut, 'bangun mandi.' setelah semuanya sedia.. aq bertolak ke sekolah bersama abah. yang juga merupakan penolong kanan di sekolah itu pada masa itu. masok sahaja honda accord itu di perkarangan sekolah, semua menaburkan pandangan. aq berseragamkan seragam pengakap pada hari isnin kalanya, rasa kemas. PakWan, dengan senyuman lebar, 'selamat pagi cikgu'.. senyum ramah, jawapan abah. 'pagi.' kini, PakWan dah tak ada. *al-fatihah* . HAIH. jauh ku melalut. sudah. bukan inginku untuk menceritakan sejarah ku.

hummphh.. setelah itu, izrinda ada menceritakan tentang yusuf kepada fetty dan liana. mereka sebulat suara, membuatku memanggil yusuf ke mari. jadi yusuf pun tiba. tak lama.., mereka tiga serangkai sudah mahu pulang. tinggal aq dan yusuf. aq x janggal bersamanya. kerana kami ada juga berbual walau. x juga selalu. tapi ada juga.. selang sehari. *sengih* aq mahu pulang. sudah maghrib. jadi ku laburkan satu kata saja, 'jom' cukup untuk -org nak pulang-

setibanya di rumah, semuanya bosan kembali. abah di hadapan komputer. yang lain tiada di penglihatan. aq terus melangkah ke bilik. melemparkan badan ke atas katil. itu yang aq lakukan. bermesej, perkara tak lekang yang ku lakukan. setiap hari. ini sering membangkitkan leteran mak 'mesej mesej mesej. xdak qeja laen ka? p la tolong apa-apa yang patot' *sengih*

kadang-kadang, ku rasakan hidup ini kosong. ku rasa kosong. kosong. namun, jika ku imbas kembali, banyak yang telah ku harungi, dan lalui. takkan cukup satu buku jika ditulis. geram, marah, benci, meluat, nak pukul, nak tibai. semuanya ada. tidaklah begitu kosong. memoriku tidaklah tajam. ada yang tidak ku ingat namanya. namun, ku ingat senyuman itu. ingatkan aq ea?

hummph. aq xtahu apa yang aq tuliskan. tiada motifnya, tiada isi utamanya, yang ada, cuma pendahuluan serta penutupnya. sama seperti post2 ku yang lain. *sengih* kau baca? terima kasih. bosan? maaf. aq bukan penulis jenaka. sudah ku katakan, ku hanya mencoret apa yg igin ku coret.. aq rndu semua yang pernah rapat, faham, dengar aq. itu saja.

hidup tak selalu seperti yang kita inginkan. akma, simpan dekat2 impian itu, satu hari pasti tercapai

hidup juga tak selalu indah. tapi, pengajaran yang diambil, membuat aq menjadi aq pada hari ini. yang kuat. mampu menahan tangisan dari terjolor. aq kuat. mesti kuat..

walau itu bukan rezeki ku, aq pasti, aq tahu, ada yang lain.

akma, luna, alif, anip, jan, anis, eny, sheera.. terima kasih, kerna menyedarkan aq. aq kini sedar.
rezekiku bukan di situ.. =') terima kasih

badanku panas. aq mahu bersiram. panas.


~keluar

2 comments:

  1. idop kamu x kosong
    sbb kamu ada sy..
    tq nad
    n i luv u
    -akma-

    ReplyDelete